Koirat24.fi - Myyntipalsta

Koirien/muiden eläinten myyminen nettipalstoilla

Yleinen koirakeskustelu - tämä on oikea paikka keskustella koirastasi. Kerro koirastasi tai keskustele mistä tahansa koiriin liittyvästä.

Valvoja: Nuuskamuikkunen

Koirien/muiden eläinten myyminen nettipalstoilla

ViestiKirjoittaja Johnde77 » Pe Tammi 11, 2013 8:05 pm

En löytänyt koirat24:n ylläpidolle näin äkkiseltään mitään yhteydenottolomaketta, joten laittelen tähän viestiä. Eli onko ylläpito koskaan miettinyt lopettavansa koirien myyntipalstaa täällä koirat24:ssa? Hetken aikaa uteliaisuuttani näitä ilmoituksia lukiessani ikäväkseni jouduin toteamaan, että todella iso osa ilmoituksista on täyttä paskaa ja huijausta. laittelin kahdelle eri "myyjälle" viestiä ja kappas, molempiin kyselyihin tuli samalla pohjalla tehty vastaus. Olin siis kiinnostunut sekä dopperin pennusta että Jack Russelin pennuista. Ja molempien viestien takana oli siis sama ihminen samoine hintoineen ja vastauksineen.
Tokihan se on ihan jokaisen itsensä päätettävissä, maksaako koiraa näkemättä sitä ja luottaa google-kääntäjälle tehtyyn viestittelyyn koiran toimittamisesta Suomeen, mutta joku roti näihin pitäisi pikku hiljaa saada.

Ihminen, joka oikeasti on sitoutunut hankkimaan itselleen koiran, jaksaa nähdä vaivaa sen hankkimiseen ja selvittämiseen ja kasvattaja, joka haluaa antaa itsestään luotettavan ja rehellisen kuvan, markkinoi pentueitaan joitakin muita kanavia pitkin, kuin netin "ilmoita ilmaiseksi"-palstoilla. Itse en henkilökohtaisesti IKINÄ ostaisi koiraa mistään nettimarkkinoilta. Keltaisessa Pörssissä ja Tori.fissä tuntuu olevan ihan sama meininki. Ja todella toivottavaahan loppujen lopuks olisi, että pentuja teetettäisiin vain tarpeeseen, eli kun uroksen ja nartun yhdistelmästä on useita pentuvarauksia/kyselyitä, niin siinä vaiheessa alettaisiin suunnittelemaan pentuetta. Näin minimoitais myös se riski, että "kasvattajilla" jäis pentuja käsiin ja sitten niitä myydään/jaellaan pilkkahintaan kenelle vaan kiinnostuneelle.

Ainoa positiivinen puoli näissä huijauksissa on se, että koiria ei ole olemassakaan. Ja kai jotkut näidenkin ilmoitusten perusteella koiria ostaa, koska ilmoituksia kannattaa edelleen laitella. Ja tyhmyydestähän ihmistä ei voida sakottaa, enkä itse henkilökohtaisesti edes kehtaisi mennä hattu kourassa poliisiasemalle rikosilmoitusta tekemään, ku "mä maksoin sellaselle henkilölle 450 euroa kahdesta rekisteröidystä rotukoirasta ja ne luvattiin postittaa mulle kotiin, mutta ei niitä oo näkyny eikä myyjäkään enää vastaa viesteihin". Haloo...

Mutta summa summarum, oisko jonkun vetoomuksen paikka, että "ilmoita ilmaiseksi"- palstat lopettaisivat eläinten myynnin kokonaan?

Ei mulla muuta, mut rupes vaan nyppimään. Taas.
Johnde77

Paluu Yleinen koirakeskustelu